Puding jagung ~Lihat juga resep Jenang Jagung/ Puding Jagung enak lainnya! Puding jagung mungkin kalah populer dibandingkan dengan puding coklat, buah ataupun lainnya. Jagung biasanya memang hanya dipakai untuk cara membuat bakwan jagung ataupun sayur lodeh. Memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar berkaitan dengan Puding jagung yang dapat sobat jadikan inspirasi.

Puding jagung Menyediakannya pun sangat mudah dan cepat. Kalau tiada idea apa hendak disediakan, bolehlah cuba Puding Jagung. Klik di SINI untuk resepi lain Puding Jagung yang saya sediakan sebelum ini. anda mampu memasak Puding jagung gunakan 6 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Puding jagung

  1. Anda membutuhkan 3 bonggol jagung manis ukuran besar.
  2. Anda perlu 900 ml santan.
  3. Selain itu juga tambahkan 50 gr tepung beras.
  4. Anda Memerlukan 150 gr gula pasir.
  5. Anda membutuhkan 1/2 sdt garam.
  6. Silahkan sobat persiapkan 1/2 sdt vanili.

Setelah itu tuang ke cetakan puding (sblmnya cetakan dibasahin dl ya dgn air matang spy gampang ngelepasnya) Tunggu sampai suhu ruang dan masukin kulkas sampai set. Selain artikel Puding Kastard Jagung Berkuah yang anda cari, anda juga boleh mencari banyak artikel mengenai resepi puding, resepi puding terkini, resepi puding kastard simple dan mudah, resepi puding karamel simple sedap dan lain sebagainya di blog Resepi Puding ini. Okay, semoga blog ini dapat bermanfaat bagi anda. Resepi Puding Jagung, yang manis dan lemak berkrim.

Step by step cara membuat Puding jagung

  1. Blender jagung dengan sebagian santan hingga halus.
  2. Lalu saring agar ampasnya terbuang Campurkan air saringan jagung dengan bahan yang lain, aduk rata.
  3. Masak hingga adonan mendidih dan meletup-letup, lalu matikan api.
  4. Tuang ke dalam cetakan, tunggu dingin atau masukkan ke kulkas Siap disajikan 🙏.

Sesuai dihidangkan sebagai kuih atau pencuci mulut. Cara nak menyediakannya pula sangatlah mudah. Untuk resepi ini, Che Nom cuba mencari jalan yang paling mudah untuk sediakan puding jagung dan sukatannya pun senang untuk diikuti. Rasanya memang memikat selera kami sekeluarga. Cara membuat puding jagung tidak terlalu susah.

Begitulah pembahasan Puding jagung terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini,artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori Puding jagung.