Kek Cawan RED VELVET ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar seputar Kek Cawan RED VELVET yang bisa kalian jadikan wawasan.

Kek Cawan RED VELVET anda dapat memasak Kek Cawan RED VELVET menggunakan 22 bahan 6 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Cawan RED VELVET

  1. Kamu perlu 👉 Kek Cawan RED VELVET.
  2. Kamu butuh 60 gm Mentega (Anchor Unsalted Butter) (Suhu bilik).
  3. Anda butuh 140 gm Gula kastor.
  4. Anda perlu 1 biji Telur.
  5. Siapkan juga 1 sudu teh Esen vanila.
  6. Kamu perlu Secukup rasa Pewarna Merah.
  7. Sobat juga memerlukan 150 gm Tepung serbaguna.
  8. Kamu perlu Secubit Garam.
  9. Kamu butuh 1/2 sudu teh Serbuk penaik.
  10. Kamu siapin 1 sudu besar HERSHEY'S Serbuk koko.
  11. Kamu butuh 120 ml Susu mentega.
  12. Sediakan juga 1/2 sudu teh Soda bikarbonat.
  13. Anda perlu 1 1/2 sudu kecil Cuka.
  14. Sobat juga memerlukan 👉 Frosting Keju Krim.
  15. Silahkan kamu persiapkan 125 gm Mentega (Anchor Unsalted Butter) (Suhu bilik).
  16. Kamu siapin 250 gm Keju Krim (Tatura CREAM CHEESE) (Suhu bilik).
  17. Anda Memerlukan 60 gm Gula tepung.
  18. Sediakan juga 1/2 sudu teh Esen vanila.
  19. Anda perlu 1 sudu besar Jus lemon.
  20. Kamu siapin 1/2 sudu teh Parutan Kulit Lemon.
  21. Silahkan sobat persiapkan 👉 Hiasan.
  22. Kamu siapin Gula-gula manik berbentuk hati.

Langkah cara membuat Kek Cawan RED VELVET

  1. Kek Cawan Red Velvet: Ayak tepung serbaguna, garam, serbuk penaik, dan serbuk koko, ketepikan..
  2. Pukul dengan menggunakan pengadun, mentega dan gula kastor sehingga lembut dan pucat, masukkan telur, pukul lagi sehingga bercampur rata, masukkan esen vanilla dan pewarna merah, pukul rata. Masukkan bahan kering yang telah diayak secara berperingkat, dan susu mentega secara bergilir-gilir sambil dikacau dengan perlahan sehingga bercampur rata, selepas sebati, masukkan soda bikarbonat yang dicampur dengan cuka, pukul sehingga bercampur rata..
  3. Panaskan ketuhar pada suhu 170 darjah Celsius selama 10 minit. Tuangkan adunan ke dalam acuan muffin yang telah dialas dengan kertas cawan sehingga 3/4 penuh, bakar kek cawan selama 20-25 minit sehingga masak pada suhu 170 darjah (sesuaikan ikut ketuhar masing-masing). Keluarkan dan biarkan untuk sejuk.
  4. FROSTING KEJU KRIM: Pukul mentega dan keju krim sehingga lembut dan pucat, kemudian masukkan gul tepung adunkan sehingga lembut dan berkrim, masukkan esen vanilla dan jus lemon, pukul rata, akhir sekali masukkan parutan kulit lemon, gaul rata dengan spatula, kemudian masukkan KEJU KRIM ke dalam piping bag..
  5. Paipkan Frosting KEJU KRIM ke atas kek cawan, ikutkan kreativiti kamu semua, dan letakkan gula-gula manik berbentuk hati di atasnya. Nikmatilah... Lembut dan lembap🤤🤤🤤.
  6. Selamat mencuba dan semoga berjaya😘😘😘 sedapnya 🤤🤤🤤.

Begitulah pembahasan Kek Cawan RED VELVET terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Cawan RED VELVETkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com