Kek butter bebodo je ❤ ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar mengenai Kek butter bebodo je ❤ yang bisa kalian jadikan ide. Tiba tiba terasa sangat teringin untuk menikmati sekeping kek. Bila hasrat ini disuarakan, Juita membawa balik sekeping kek Red Velvet dari Secret Dah byk kali cuba resipi pn azie. bukan kek je. skrg kek dlm oven, semerbak bau dlm rumah. x sabar nk try. Setiap kali makan kek butter ni teringat arwah abah yang memang minat sangat dengan kek butter.

Kek butter bebodo je ❤ Resepi KEK BUTTER 'BODO' YG SEDAP & SIMPLE GILA. Kek mentega merupakan sejenis kek yang amat lazat dan boleh dipotong ketika masih panas. Namun, terdapat juga mereka yang lebih suka ianya disimpan beberapa hari sebelum dimakan. kamu sanggup membuat Kek butter bebodo je ❤ memanfaatkan 9 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek butter bebodo je ❤

  1. Kamu butuh bahan Blend.
  2. Anda butuh 3/4 Cawan gula.
  3. Anda perlu 4 telur Gred A.
  4. Silahkan sobat persiapkan 2 sudu susu pekat.
  5. Kamu siapin 250 g Butter.
  6. Silahkan sobat persiapkan 1 sdk esen vanilla/sunquick.
  7. Persiapkan Bahan kering.
  8. Persiapkan 2 cawan tepung.
  9. Silahkan sobat siapkan 1 sudu soda bicarbonate.

Ini kerana rasanya yang moist, berminyak dan keharuman menteganya telah sebati dengan tepung. Untuk resepi kek butter ni terima kasih kepada Puan Azlina Ina yang tempelkan pada pages nya. Untuk kali ni, kek dibakar ya. Kalau Ini untuk oven saya dan untuk dapatkan rangup luar sebiji seperti dalam gambar.

Langkah cara membuat Kek butter bebodo je ❤

  1. Mula-2 blend dahulu gula sehingga hancur. Setelah itu, masukkan bahan blend yang lain, blend sehingga sebati..
  2. Settle blend, satukan dgn bahan kering. kaupp rata..
  3. Masukkan dalam loyang, bakar api atas bawah 180c, 40 minit. Lepas tu bakar lg, api bawah sahaja, 20minit. Siapp..
  4. Boleh tambah buah/chips/coklat urai. ikot kreativi masing-2 ❤ sy sbb tgh bulan, so buat mana yang ada je. itupon Alhamdulillah dah..

Kalau nak macam biasa, guna je suhu yang selalu anda bakar. Kalau nak buat kek marble butter pun bole guna resepi ni. Cuma tambahkan saja warna dan perisa kesukaan masing-masing. Want to substitute butter for olive oil in your favorite recipe? Chances are, it will work just fine.

Begitulah pembahasan Kek butter bebodo je ❤ terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek butter bebodo je ❤postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com