Almond Butter Marble Cake ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar mengenai Almond Butter Marble Cake yang dapat sobat jadikan inspirasi.

Almond Butter Marble Cake kamu sanggup memasak Almond Butter Marble Cake gunakan 10 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Almond Butter Marble Cake

  1. Kamu perlu 250 gm Pure butter.
  2. Silahkan sobat persiapkan 1/2-3/4 cawan gula halus.
  3. Sobat juga memerlukan 6 biji telor (gred A).
  4. Siapkan juga 4 sudu besar susu pekat.
  5. Anda perlu 2 cawan tepong superfine/naik sendiri.
  6. Anda butuh 1 sudu besar tepung jagung.
  7. Anda membutuhkan 1/2 cawan serbuk badam.
  8. Silahkan kamu siapkan 1 sudu teh esen vanilla.
  9. Anda membutuhkan 3 sudu besar serbuk koko.
  10. Anda Memerlukan 1 sudu besar perisa koko/coffee/Mocha.

Intruksi cara memasak Almond Butter Marble Cake

  1. Putar Butter dengan gula hingga kembang.
  2. Masokkan telor 1 per 1, putar perlahan hingga sebati.
  3. Masokkan camporan tepong naik sendiri dan tepong jagung. Kaup balik hingga sebati tp jangan terlalu lama. Campor esen vanilla..
  4. Ambik 1/4 adunan, camporkan dengan perisa Coffee/Mocha/Chocolate. Adunan putih dicampor dengan Badam kisar. Gaul sebati..
  5. Sudukan adunan putih dahulu. Kemudian tabur serbuk koko. Sudukan pula adunan Koko tadi.. Ulang proses ini berselang seli setiap warna, disekangi dengan taburan serbuk koko..
  6. Boleh lah dibakar selama 40-45 minit suhu 150-160 darjah. Bila masak sejukkan dahulu sebelom dihias. KakNet guna butter cream untuk hiasan. Dan tabur badam hirus yg dipanggang dia atas kek..

Begitulah pembahasan Almond Butter Marble Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Almond Butter Marble Cakepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com