Kek pelangi kukus ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar berkaitan dengan Kek pelangi kukus yang dapat kalian jadikan wawasan. Kami nak kongsikan resepi kek karamel pelangi kukus yang bukan sahaja lembut dan sedap, tapi Tapi hasil kek karamelnya terbaik. Lapisan resepi kek karamel pelangi ini terbahagi kepada tiga. Resepi kek pelangi antara veriasi kek yang rupanya memang menarik, pelbagai cara boleh dimasak antara boleh guna kaedah kukus, bakar dan boleh mengikut sukatan cawan yang anda suka.

Kek pelangi kukus Boleh cuba resipi kek kukus yang ada rasa masam manis sedap. Lapiskn lagi warna yang berlainan susun asam dan ulang sehingga Untuk lapisan terakhir biar kukus lama sikit supaya kek betul-betul masak. Resepi kek pelangi kukus versi dulu-dulu yang super gebu dan moist sedang sedia untuk menyeronokkan hari anda. kamu dapat membuat Kek pelangi kukus menggunakan 9 bahan 12 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek pelangi kukus

  1. Silahkan kamu persiapkan 4 biji telur.
  2. Sobat juga memerlukan 200 g gula halus.
  3. Anda butuh 1 sdt ovelete.
  4. Anda Memerlukan 200 g tepung gandum*.
  5. Anda butuh 1 sdt baking powder*.
  6. Sediakan 100 ml santan.
  7. Sediakan 100 ml butter yang telah dicairkan.
  8. Kamu siapin 1 sdk esen vanila.
  9. Sobat juga memerlukan beberapa pewarna pilihan anda.

Bertemankan secawan teh o suam, kek pelangi mampu menghadirkan. Kek coklat kukus adalah salah satu juadah yang amat mudah untuk dibuat. Selain daripada untuk masak suka - suka, kek coklat kukus yang ringkas ini juga boleh dibuat semasa hari jadi. Keunikan kek dengan lapisan warna warni ini pasti menimbulkan selera siapa yang melihatnya.

Langkah cara memasak Kek pelangi kukus

  1. CARA² Sediakan bahan².
  2. Ayak bahan yang bertanda*.
  3. Pukul telur gula ovelete hingga kembang.
  4. Masukkan tepung mix sebati.
  5. Masukkan santan putar lagi.
  6. Masukkan esen vanila sebatikan.
  7. Akhir sekali masukkan butter cair putar 1/2 minit je..lpstu kaup balik pakai spatula...
  8. Bahagikan adunan kepada 6 bahagian ungun-biru-hijau-kuning-oren-merah/pink.. PANASKAN PENGUKUS.
  9. Apabila air dah mendidih masukkan adunan ungu DAHULU..KUKUS SELAMA 5 MINIT API SEDANG...
  10. Lpstu tuang adunan biru plk kukus 5 minit lagi..lpstu hijau dan ulang step sama dengan warna yg berbeza sampai habis...
  11. UNTUK KUKUSAN LAPISAN YANG TERAKHIR KUKUS SELAMA 15 MINIT...SIAP...!!!.
  12. #NOTA. LOYANG SAPU SEDIKIT MARJERIN DIBAHAGIAN BAWAH SAHAJA...LAPIK BAKING PAPER DIBAHAGIAN BAWAH SAHAJA..TEPI TAK PERLU SAPU MARJERIN YE.

Walaupun cara masakannya sedikit leceh, bahan yang diperlukan tidaklah susah. Warna pelangi dengan bentuk merekah cantik dari bolu yang satu ini menjadi daya tarik utamanya. Rasanya yang manis dengan tekstur sangat lembut menjadi keistimewaan kue ini. Resepi ni lebih kurang resepi kek coklat kukus yang pernah saya buat sebelum ni. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni.

Begitulah pembahasan Kek pelangi kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek pelangi kukuskonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com