Kek mentega coklat ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar mengenai Kek mentega coklat yang dapat kamu jadikan inspirasi. (Coklat dan mentega di cairkan di dalam mangkuk yang diletakkan dalam periuk air yang mendidih, pastikan air Setelah sebati, agihkan adunan ke dalam setiap cawan kek yang telah disusun tadi. Kek, Mari kongsi resepi popular di Malaysia dan Asia. Ketahui cara menghasilkan kek coklat tanpa gula dan tanpa mentega.

Kek mentega coklat Bila mana ikut suka hati Cerita dia macam ni, Saya dah selalu beli kek kat KCWM Sebelum ini, masalah saya bila beli kek. Mak ayah kami lebih suka kek mentega kosong seperti ini daripada kek yang ada krim atau kek coklat. Rasa kek yang ditambah dengan perasa kesukaan seperti vanila atau pandan serta lembut. anda dapat membuat Kek mentega coklat memanfaatkan 6 bahan 3 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek mentega coklat

  1. Silahkan kamu persiapkan 250 g mentega.
  2. Kamu perlu 200 g gula kastor.
  3. Siapkan juga 250 g tepung naik sendiri.
  4. Kamu perlu 50 g serbuk koko.
  5. Anda membutuhkan 5 bj telur.
  6. Silahkan sobat siapkan 1 /² sk esen vanilla.

Aneka resipi kek mentega yang mudah dan sedap untuk puan-puan cuba masak sendiri di rumah. Rasanya kek coklat lembap atau chocolate moist cake ni antara kek yang paling digemari orang Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni. Lihat lebih banyak idea tentang Resipi kek, Resipi kek cawan dan Pencuci mulut asia. Cara Menyediakan Toping untuk Kek Coklat.

Intruksi cara memasak Kek mentega coklat

  1. Pukul gula dan mentega hingga kembang, masukkan telur sebiji demi sebiji& esen Vanilla..
  2. Masukkan tepung naik sendiri dan serbuk koko,.
  3. Tuang adunan dlm loyang yg tlah di alas baking paper, bakar selama 45 menit atau sehingga masak..

Kek Coklat Kukus siap di masak. Masukkan semua bahan ke dalam kuali atau periuk dengan api yang sederhana. Kek coklat kukus adalah salah satu juadah yang amat mudah untuk dibuat. Selain daripada untuk masak suka - suka, kek coklat kukus yang ringkas ini juga boleh dibuat semasa hari jadi. Resepi Kek Coklat Berhantu - Kali ini kami akan berkongsi resepi yang sangat pelik dan sangat Kek coklat berhantu ini sangat kami sarankan untuk mencuba membuat kek ini, kami jami tidak akan.

Begitulah pembahasan Kek mentega coklat terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek mentega coklatkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com