Kek Pisang Gebu Gebas ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya merupakan gambar tentang Kek Pisang Gebu Gebas yang bisa sobat jadikan contoh.

Kek Pisang Gebu Gebas kamu bisa membuat Kek Pisang Gebu Gebas mengfungsikan 8 bahan 3 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Pisang Gebu Gebas

  1. Selain itu juga tambahkan 250 gm pisang berangan.
  2. Anda butuh 170-180 gm gula pasir.
  3. Silahkan sobat persiapkan 3 biji telur.
  4. Silahkan kamu siapkan 190 ml minyak masak.
  5. Sobat juga memerlukan 150 gm tepung gandum.
  6. Sediakan juga 1 tsp soda bikarbonat.
  7. Sediakan 1/2 tsp esen pisang.
  8. Anda perlu 1/2 tsp garam.

Intruksi cara membuat Kek Pisang Gebu Gebas

  1. Blender kan minyak masak,gula dan telur hingga kembang.Masukkan esen dan garam..
  2. Lenyek kan pisang dan masukkan ke dlm blender tadi.Blend sekejap slps tu tuangkan ke dlm bekas..
  3. Ayak tepung bersama soda bikarbonat dan masukkan ke dlm adunan pisang tadi.Kaup balik kan adunan sehingga sebati semua nya.Kemudian gris kan loyang 8 inci.(saya spray oil tin je)Tuangkn adunan dan bolehlah hias kan potongan pisang di atas adunan tersebut.Jgn tekan..cuma letak sahaja hirisan pisang tu.Bakar suhu 170c selama 40minit atau hingga masak.

Begitulah pembahasan Kek Pisang Gebu Gebas terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Pisang Gebu Gebaspostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com