Kek Marble Cheese dan Nutella ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar mengenai Kek Marble Cheese dan Nutella yang dapat kalian jadikan ide.

Kek Marble Cheese dan Nutella anda mampu membuat Kek Marble Cheese dan Nutella menggunakan 11 bahan 4 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Cheese dan Nutella

  1. Anda Memerlukan 150 gbutter.
  2. Silahkan sobat persiapkan 200 g cream cheese.
  3. Sediakan juga 200 g gula halus.
  4. Kamu perlu 4 biji telur gred A.
  5. Sobat juga memerlukan 250 g tepung gandum diayak.
  6. Silahkan kamu siapkan 1 sudu teh baking powder.
  7. Anda membutuhkan 1/2 sudu teh soda.
  8. Silahkan sobat siapkan 1 sudu teh esen vanilla.
  9. Kamu siapin 100 ml susu cair.
  10. Sediakan 3 sudu makan Nutella.
  11. Kamu membutuhkan 1 sudu makan serbuk koko.

Step by step cara membuat Kek Marble Cheese dan Nutella

  1. Ni antara bahan-bahannya, dalam gambar serbuk koko tak ada😂, sementara sediakan bahan-bahan ni, panaskan oven terlebih dahulu ya..
  2. Pukul cheese,gula,dan butter hingga sebati, masukkan telur satu persatu, pukul hingga kembang, dan masukkan esen vanilla pukul hingga sebati.
  3. Kemudian masukkan tepung sedikit demi sedikit,pukul sebati, lepas tu masukkan susu cair pukul lagi, kemudian bahagikan adunan kepada dua bahagian, 1bahagian masukkan serbuk koko dan juga nutella.
  4. Sapukan loyang dengan sedikit butter, dan taburkan tepung, ataupun alas dengan kertas kek, Masukkan adunan selang seli coklat dan putih ke dalam loyang 8', kemudian lorekkan ikut kreativiti masing-masing, bakar dalam oven pada suhu 180, selama 45minit api atas dan bawah, uji dengan lidi dengan cara cucuk kek tersebut,jika lidi kering maknanya kek sudah masak, bolehlah dikeluarkan dari oven..siap untuk dihidang.

Begitulah pembahasan Kek Marble Cheese dan Nutella terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marble Cheese dan Nutellakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com