KEK MARBLE OREN & COKLAT ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Next adalah gambar mengenai KEK MARBLE OREN & COKLAT yang dapat sobat jadikan inspirasi. 💗Perisa oren juga boleh diganti dengan esen vanila sahaja sekiranya tiada. Kek Marble susu Moist Sukatan Cawan. Teringat zaman kecik saya dulu, mak saya suka beli kek marble yang dijual kat Boleh cuba buat kek marble minyak oren jika anda penggemar kek marble Marble in jar.

KEK MARBLE OREN & COKLAT Dari Dapur Kak Yah: Kek Marble Oren. Marble Cookies Desserts Recipes Food Biscuits Tailgate Desserts Deserts Meal. Tepung Kek, Cookies & Brownies Keluaran Norfaz Food Tidak perlukan penggunaan mixer. anda sanggup memasak KEK MARBLE OREN & COKLAT gunakan 7 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak KEK MARBLE OREN & COKLAT

  1. Sobat juga memerlukan 350 gram tepung sponge mix.
  2. Kamu perlu 4 biji telur.
  3. Sediakan 150 ml air.
  4. Selain itu juga tambahkan 150 ml minyak masak.
  5. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu besar coklat emulco.
  6. Anda butuh 1 sudu besar oren emulco.
  7. Anda perlu 1 sudu besar marjerin.

Freshly made, bukan tepung repack kilang. Resepi kek marble kukus ni saya ambil daripada Blog azlita masam manis. Boleh tengok Blog dia untuk resepi asal. Apa yang special pasal kek ni ialah kek ni mengguna kaya.

Step by step cara membuat KEK MARBLE OREN & COKLAT

  1. Sediakan bahan-bahan.Putar telur bersama tepung,marjerin dan air sehingga gebu.Masukkan minyak masak dan putar sebentar..
  2. Bahagikan adunan kepada dua bahagian.Satu bahagian letak oren emulco dan satu lagi letak coklat emulco.
  3. Masukkan dalam loyang 8" petak segi dan bakar selama 1 jam suhu 170°C..
  4. Sejukkan kek sebelum dipotong...nak makan panas-panas pun boleh.....

Resepi Kek Marble Moden/ Kek Marble Seygak #CaraCikDyg. Corndog (@sedapeatbyqaalicious) Instagramissa: "🌺KEK OREN POPPY SEEDS & KEK MARBLE & BROWNIES. Click on the heart to add this to your Favourite list. Temukan pin ini dan lainnya di Resepi oleh Embun Qasih. Dari Dapur Kak Yah: Kek Marble Oren.

Begitulah pembahasan KEK MARBLE OREN & COKLAT terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul KEK MARBLE OREN & COKLATartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com