Kek Ribut Pandan Lailer ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar mengenai Kek Ribut Pandan Lailer yang bisa kalian jadikan ide.

Kek Ribut Pandan Lailer kamu dapat memasak Kek Ribut Pandan Lailer manfaatkan 11 bahan 10 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Ribut Pandan Lailer

  1. Selain itu juga tambahkan 250 gm marjerin@ mentega.
  2. Silahkan sobat persiapkan 1 1/2 cawan gula.
  3. Kamu membutuhkan 5 biji telur.
  4. Anda butuh 2 1/2 cawan tepung gandum.
  5. Sediakan juga 2 sk serbuk penaik.
  6. Anda butuh 1/2 sk soda bika.
  7. Kamu membutuhkan 1/2 cawan santan kotak.
  8. Kamu siapin 60 gm air pandan.
  9. Anda butuh 1/2 sk perasa pandan.
  10. Kamu siapin 1/2 sk pewarna hijau.
  11. Silahkan sobat siapkan 2 sb serbuk koko untuk corak ribut.

Step by step cara membuat Kek Ribut Pandan Lailer

  1. Sediakan bahan bahan utama.
  2. Pukul gula dan mentega hingga gebu putih..
  3. Masukkan telur sebiji sebiji sambil pukul hingga sebati..
  4. Bahagikan kepada 2 bahagian. 1 bahagian lebih 2kali ganda untuk perasa pandan. Satu warna asli satu lagi campur dengan air pandan, pewarna dan perasa.
  5. Guna bekas rectangular untuk campuran ribut🤭. Lapisan pertama separuh adunan pandan. Kemudian tabur dengan 1sb serbuk koko. Ratakan..
  6. Masukkan adunan warna asli. Ratakan secara rawak. Tidak perlu ketuk loyang yer. Kemudian tabur dengan lebihan serbuk koko yang ada..
  7. Akhir sekali masuk adunan lebihan pandan. Ratakan rawak. Kemudian baru hentak loyang dan lorekkan atas permukaN mengikut kreativiti masing-masing..
  8. Bakar dengan suhu 180’c selama 45 min atau sehingga masak..
  9. Potongan yang cantik bila kek anda sejuk dengan elok..
  10. Selamat mencuba!😊.

Begitulah pembahasan Kek Ribut Pandan Lailer terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Ribut Pandan Lailerkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com