Kek Marble Merdeka#chefzam ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar mengenai Kek Marble Merdeka#chefzam yang bisa sobat jadikan ide.

Kek Marble Merdeka#chefzam kamu dapat memasak Kek Marble Merdeka#chefzam manfaatkan 9 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Marble Merdeka#chefzam

  1. Sediakan 3/4 cawan gula kastor.
  2. Kamu butuh 5 biji telur gred B.
  3. Selain itu juga tambahkan 1/2 sudu besar ovellet.
  4. Sobat juga memerlukan 1 sudu teh esen vanilla.
  5. Anda butuh 1/2 cawan susu pekat manis.
  6. Siapkan juga 1 1/2 cawan tepung gandom+ 1 sudu teh serbuk penaik.
  7. Anda membutuhkan 3/4 cawan butter dicairkan.
  8. Silahkan sobat persiapkan pewarna merah,biru,kuning.
  9. Silahkan sobat persiapkan loyang ikut suka.

Intruksi cara memasak Kek Marble Merdeka#chefzam

  1. Sediakan bhn secukupnya.Sebelum itu panaskan oven anda dahulu set time 30min api atas bawah..
  2. Mula2.Telur,gula,ovellet,esen vanila diputar sampai kembang.Masukkan susu pekat,putar lg sampai kembang.Mix high speed hingga kembang gebu dalam 10-15 min ikut mixer masing2..
  3. Slowkan kelajuan,tambah tepung sikit2 sampai habis.Mix sebati.Kemudian,tuang butter cair.Mix sebati semuanya..
  4. Bahagi 4 bahagian.Warnakan 3 bahagian.1 bahagian kosong.Sediakan loyang,lapik baking paper.Belangkan adunan.Bakar suhu 160-170°c api atas bawah selama 35-40 min mengikut oven sendiri..
  5. Nak tahu dh masak senang jer,ambil lidi cucuk.Tgok xmelekat maknanya kek kita sudah masak.Tadaa...sudah siap.Keluarkan potong lebihan kertas.telangkopkan atas redai bg sejuk elok.Terbalikkan.Potong ikut suka.Siap dihidangkan.Selamat mencuba😁✌️.

Begitulah pembahasan Kek Marble Merdeka#chefzam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marble Merdeka#chefzamkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com