Kek Marble Daisy ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar mengenai Kek Marble Daisy yang dapat sobat jadikan ide.

Kek Marble Daisy kamu mampu memasak Kek Marble Daisy gunakan 11 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Daisy

  1. Anda butuh 227 gm marjerin daisy.
  2. Anda butuh 170 gm tepung gandum.
  3. Kamu butuh 170 gm gula halus.
  4. Sobat juga memerlukan 4 biji telur gred A.
  5. Selain itu juga tambahkan 1 sudu makan ovalette.
  6. Siapkan juga 1 sudu kecil esen vanilla.
  7. Selain itu juga tambahkan 1 sudu kecil baking powder.
  8. Silahkan kamu siapkan 3 sudu besar susu pekat.
  9. Silahkan kamu siapkan 3 sudu besar tepung koko Hershey (atau jenama kegemaran anda).
  10. Siapkan juga 3 sudu besar syrup Hershey choklat (optional - saya letak).
  11. Sediakan juga 1 sudu makan choklate paste.

Intruksi cara membuat Kek Marble Daisy

  1. Panaskan oven terlebih dahulu selama 10 minit.Masukkan marjerin, gula, ovalette dan esen vanilla ke dalam mixer dan pukul hingga kembang. Setelah kembang masukkan telur satu persatu hingga habis. Pukul lagi hingga kembang. Kemudian masukkan susu pekat dan pukul lagi..
  2. Setelah adunan sebati, masukkan tepung gandum yang diayak bersama baking powder. Gaul dalam satu arah hingga sebati. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. Satu dibiarkan warna asal dan satu lagi dimasukkan koko Hershey, syrup choklat Hershey dan choklat paste..
  3. Masukkan 1 senduk nasi adunan asal ke dalam acuan bulat 7 inci dan tompok diatasnya dengan adunan koko. Buatlah begitu hingga adunan habis. Lorekkan di atas adunan dengan lidi atau chopstick untuk membentuk seperti marble atau apa-apa bentuk yang anda suka..
  4. Bakar di dalam oven dengan suhu 170 darjah selama 50 minit. Ini mengikut kepanasan oven masing- masing. Setelah dicucuk ditengah kek dan lidi didapati bersih, kek marble sudah masak dan boleh di keluarkan dari oven. Sejukkan di atas radai. Sesuai untuk minum petang atau hi-tea..

Begitulah pembahasan Kek Marble Daisy terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Marble Daisypostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com