Kek keju mangga mudah pkp ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek keju mangga mudah pkp yang dapat kamu jadikan inspirasi. We Share How To Baking A Delicious Cake Everyday ! Tengok rupanya saja dah boleh membuatkan anda kecur liur bukan? Lapisan bawahnya dibuat daripada serbuk biskut yang dicampur dengan mentega cair.

Kek keju mangga mudah pkp Susah betul nak rakam sambil gaul. Ada adik, ada abang, bukannya nak membantu !!! Hope you all enjoy watching this video. ^_^. kamu dapat membuat Kek keju mangga mudah pkp memanfaatkan 17 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek keju mangga mudah pkp

  1. Siapkan juga Based bawah.
  2. Anda Memerlukan Setengah paket biskut marie apa jenama.
  3. Sediakan 1 paket Chipsmore hazelnut yang mini.
  4. Anda membutuhkan 1/3 buku satled butter 250gm (yg unsalted letak sdkit garam).
  5. Anda butuh Lapisan keju (pakai blender sahaja).
  6. Kamu membutuhkan 250 cream cheese suhu bilik.
  7. Anda butuh 200 ml whipped cream.
  8. Kamu membutuhkan 2 biji manga cokanan (jadikan puree).
  9. Selain itu juga tambahkan 2 sudu besar gula perang.
  10. Anda perlu 3 sudu besar gelatin ( larutkan dgn air panas sehingga mencair.
  11. Silahkan sobat siapkan Pastikan tiada ketulan gelatin yer.
  12. Anda perlu Lapisan atas mangga.
  13. Anda butuh 2 bijik mangga cokanan.
  14. Kamu membutuhkan 3 sudu besar gula perang.
  15. Sediakan juga 1 sudu besar jus lemon.
  16. Sediakan 2 sudu besar gelatin (larutkan dengan air panas).
  17. Anda perlu Sedikit air utk memudahkan blend.

Resipi Kek Keju homemade yang paling mudah, menggunakan bahan-bahan yang ringkas dan disertakan cara memasak langkah demi langkah. Bahan-bahan sangat ringkas malah cara penyediaannya pun mudah. Bagi anda yang baru berjinak-jinak dalam pembuatan kek keju, resipi. Selain keju parut, cheesecake juga biasanya selai buah-buahan juga jadi toppingnya.

Step by step cara membuat Kek keju mangga mudah pkp

  1. Kisar halus/ tumbuk biskut Marie Dan chipmore. Kemudian campurka dgn butter yg telah di cairkan. Masukkan dlm dulang Dan tekan bahan adunan sehingga padat di bawah dasar. Masukkan dalam peti sejuk selama setengah jam sehinnga adunan keras..
  2. Apabila adunan based dah mengeras. Satukan semua bahan dalam lapisan keju ke dalam Food processor/ blender. Blend sampai tiada ketulan keju. Sbb tu perlu keju suhu bilik. Tuang di atas lapisan bawah tadi. Tunggu lapisan keju mengeras (sekurang-kurangnya 4 jam).
  3. Akhir sekali. Setelah lapisan keju mengeras. Blendkan semula semua lapisan atas mangga. Blend halus sehingga tiada ketulan mangga. Kemudian tuang ke atas acuan tadi. Masuk kembali ke peti sejuk lebih kurg dua jam..
  4. Dan lepas kek keju mangga dah siap, bolehlah diletakkan hirisan mangga secara terabur atau disusun seperti bunga..

Yuk, simak cara membuat cheesecake Cheesecake kini jadi salah satu kue yang disukai banyak orang. Rasa kejunya yang kaya dan lembut di mulut membuat kue satu ini selalu laris manis. Seperti bubur nasi, oat juga antara hidangan yang cukup mudah ketika ini. Malah anda boleh gunakan kreativiti berdasarkan apa bahan yang ada di dapur. Ramai yang bertanya, bagaimana nak membuat kek span asas yang lembut dan gebu.

Begitulah pembahasan Kek keju mangga mudah pkp terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek keju mangga mudah pkpkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com