Kek Coklat Cik Rose #phopbylinimohd #batch18 ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar seputar Kek Coklat Cik Rose #phopbylinimohd #batch18 yang dapat kamu jadikan ide. Dengan Bismillah Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera, Kek Coklat Kukus merupakan antara kek coklat yang paling digemari ramai. Mungkin kerana rasa"moist" nya kesan dikukus, rasa coklat cair yang bertamu dimulut atau memang sebab namanya yang sudah pasti menjadi kegemaran. Kreasi ini kaya dengan rasa coklat dan mudah disediakan.

Kek Coklat Cik Rose #phopbylinimohd #batch18 Get notified when Resepi Kek Coklat Moist is updated. Assalamualaikum warga dunia orenku🍊🍊. jom lepak dengan saya.dunia cik panda @ puteri salju. saya tak garang. sporting je. Kali ini cik tom nak share resepi cara nak buat kek cawan coklat kukus yang mudah dan sedap. kamu mampu membuat Kek Coklat Cik Rose #phopbylinimohd #batch18 memanfaatkan 14 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Coklat Cik Rose #phopbylinimohd #batch18

  1. Anda perlu 3 biji telur.
  2. Kamu siapin 1 cawan gula.
  3. Anda perlu 1 cawan minyak.
  4. Kamu siapin 1 cawan susu pekat.
  5. Sediakan juga 1 cawan susu cair.
  6. Anda perlu 1 cawan serbuk koko.
  7. Sobat juga memerlukan Bahan diayak.
  8. Anda membutuhkan 1 sk soda bikarbonat.
  9. Kamu butuh 1 sk baking powder.
  10. Silahkan sobat persiapkan 1 1/4 cawan tepung gandum.
  11. Anda butuh Topping.
  12. Sediakan 2 1/2 cawan coklat coin Bryl's.
  13. Siapkan juga 1 sb butter.
  14. Kamu perlu 1 cawan susu full krim.

Resepinya kek cawan (cupcakes) ini bagi cik tom amatlah mudah dan senang especially bagi yang tak berapa pandai sangat memasak. hehe. Kalau ada yang tak tahu pasal nama. Blog Cik Sangat berbaloi rasanya apabila melihat anak-anak menjilat jari Matahariku Capai dan mengulang makan kek coklat kukus buatan saya. Penggemar kek coklat kukus tapi tidak tahu membuatnya?

Step by step cara membuat Kek Coklat Cik Rose #phopbylinimohd #batch18

  1. Bahan-bahan yang digunakan..
  2. Masukkan semua bahan dan putar hingga sebati. Kemudian masukkan tepung gandum, soda bikarbonat dan baking powder. Kacau sebati.
  3. Oleskan bekas dengan butter. Tuang adunan dan bakar selama 45 minit dengan suhu 180'c. Setelah masak, ketepikan sebentar untuk di letakkan topping..
  4. Untuk topping, gunakan api kecil, panaskan susu dalam periuk sehingga naik buih-buih kecil. Masukkan coklat dan 1 sudu butter, kacau sebati. Agak nampak likat, tutup api. Sejukkan sedikit dan tuang atas kek. Boleh tabur coklat rice atau apa-apa hiasan mengikut kreativiti. Masukkan kek ke dalam peti sejuk selama 30 minit. Siap untuk dihidangkan..

Untuk kek coklat yang dilapisi dengan karamel ni , kami akan tunjukkan versi mudah membuat kek coklat. Pertama, mari kita lihat bahan-bahan yang Memang sangat lengkap kan resepi kek coklat karamel kukus kami sediakan untuk akak kan ? Resepi Kek Coklat - Dia adalah orang yang mempunyai pertalian dengan kami apabila kita berfikir tentang coklat. Kek coklat yang basah ini coklat ganache coklat Coklat basah adalah kegilaan sesiapa sahaja. Bukan tentang anda sekarang muda atau tua, kaya atau miskin, besar atau kecil.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Cik Rose #phopbylinimohd #batch18 terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Coklat Cik Rose #phopbylinimohd #batch18artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com