☆☆kek batik empire oreo cheese☆☆ ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar tentang ☆☆kek batik empire oreo cheese☆☆ yang dapat sobat jadikan ide. Salam , hello 👋🏻 Saya sedang open order untuk kek betik sekarang. HomeKreation - Kitchen Corner: Kek Batik Cheese (Batik Cake with Cheese Topping). Why not give special cheesy touch to Batik Cake. such a lovely combination and well received by office colleague during Kek batik empire.

☆☆kek batik empire oreo cheese☆☆ Ianya tidak menggunakan peralatan yang canggih. Hanya beberapa bahan sahaja yang digunakan. Di sini kami kongsikan resepi kek batik cheese yang menjadi viral dan patut anda cuba. kamu bisa memasak ☆☆kek batik empire oreo cheese☆☆ memanfaatkan 17 bahan 14 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak ☆☆kek batik empire oreo cheese☆☆

  1. Silahkan sobat persiapkan ♡Bahan-bahan ♡.
  2. Anda butuh 200 gm mentega.
  3. Kamu membutuhkan 1/4 cawan gula halus.
  4. Silahkan sobat siapkan 4 biji telur gred A.
  5. Silahkan sobat siapkan 1/4 cawan serikaya.
  6. Silahkan sobat siapkan 1/4 cawan susu pekat manis.
  7. Persiapkan 1 sudu teh esen vanilla.
  8. Anda perlu 3/4 cawan tepung gandum.
  9. Siapkan juga 1/4 cawan horlick.
  10. Sobat juga memerlukan 3 pek biskut oreo - (buang krim dan patah-patahkan).
  11. Silahkan sobat persiapkan pandan paste.
  12. Sediakan juga pewarna hijau.
  13. Persiapkan ♡lapisan cheese♡.
  14. Kamu butuh 250 g Cream Cheese.
  15. Silahkan sobat persiapkan 1 bj Telur Gred A.
  16. Anda Memerlukan 2 sb Gula Halus (Aznie guna 1/4 cwn je).
  17. Kamu perlu sedikit nutella.

Kredit resepi kepada Puan Haya Habibah. Pernah dengar kah anda kek batik empire? atau di Brunei lebih dikenali sebagai kek batik kak Rose ? dinamakan sebegitu kerana nama pencipta idea kek Anda tahu kan kek batik cheese yang tengah viral ini. Sampai-sampai kek batik cheese yang ada di kedai itu pun boleh habis sekelip mata saking. Kek batik creamcheese & Mango cheesecake paling padu di abad ini.

Intruksi cara memasak ☆☆kek batik empire oreo cheese☆☆

  1. ♡Cara Menyediakan ♡ -------------------------------- 1.Pukul mentega dan gula dengan kelajuan sederhana sehingga kembang dan gebu..
  2. 2.Masukkan telur sebiji demi sebiji sambil pukul hingga kembang. Masukkan serikaya, susu pekat manis dan esen, pukul lagi hingga sebati..
  3. 3.Kemudian,masukkan pula tepung gandum, horlick dan gaul hingga rata..
  4. 4.masukkan pandan paste juga sedikit pewarna hijau. Gaul hingga sebati..
  5. 5.masukkan biskut oreo.. Gaul hingga rata..
  6. 6.Sapukan mentega pada dasar loyang/bekas acuan dan alaskan bekas acuan dengan kertas kek..
  7. 7.Masukkan adunan ratakan keseluruh permukaan loyang. Goyang2 dan hentakkan loyang. Goyang2 dan hentakkan loyang supaya adunan menjadi mampat..
  8. 8.Panaskan air kukusan dan kukuskan menggunakan api sederhana selama 1 jam....
  9. 💕Untuk lapisan cheese..💕.
  10. ✔Putar kesemua bahan kecuali nutella sehingga kembang. ✔ambil sedikit adunan dan campurkan ngan sedikit nutella...
  11. ✔tuangkan adunan cheese plain diatas kek batik tadi... ✔kemudian paipkan adunan cheese yang telah dicampur ngan sedikit nutella.. Buat la corak ikut suka...
  12. ✔bubuh sedikit oreo diatas cheese.. (ikut suka, sekadar hiasan) ✔kukus selama 5-8 minit. ✔Sejukkan di dlm peti sejuk sebelum di potong/hidangkan..
  13. ✓Siap...
  14. .

Sbnrnya aku boleh je nk buat kek batik choco melimpah mcm tu kat kek aku. Tp aku nk @kekbatikcrmchse ada signature sendiri. Campurkan koko, milo, gula & air ke dlm kuali. Only five simple ingredients are needed to bake up these soft treats that will wow If you have been following me since I started my YouTube channel, you probably have noticed I have so many Oreo recipes! Satu Malaysia dan tahu dengan keistimewaan kek batik ini.

Begitulah pembahasan ☆☆kek batik empire oreo cheese☆☆ terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul ☆☆kek batik empire oreo cheese☆☆artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com