Kek pandan cheese Leleh ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar berkaitan dengan Kek pandan cheese Leleh yang dapat kamu jadikan ide. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Pandan Kukus Dengan Cheese Meleleh-Saya tengah cari masa lapang untuk buat kek kegilaan ramai nih. Pulak tu, yang jadi viralnya, kek pandan kukus cheese meleleh ni nak jugak sama macam yang dibuat oleh Kak Azlina Ina-Chef. Pandan cukup sinonim dengan masakan masyarakat Melayu.

Kek pandan cheese Leleh Bahan & Cara Buat Kek chiffon adalah kek yang sangat ringan yang dibuat dengan minyak sayuran, telur, gula, tepung, serbuk penaik, dan perasa. Kek chiffon boleh di buat dengan pelbagai perasa seperti pandan, coklat, oren, strawberi dan sebagainya terpulang kepada citarasa masing-masing. Terbantu untuk buat resepi cheese cake leleh yang terbayang-bayang dalam ingatan gitu. anda dapat membuat Kek pandan cheese Leleh memanfaatkan 12 bahan 3 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek pandan cheese Leleh

  1. Silahkan kamu persiapkan #Bahan²kek :.
  2. Silahkan sobat siapkan 3 bj telur*.
  3. Anda Memerlukan 1 sb ovalette*.
  4. Sobat juga memerlukan 1 cwn gula*.
  5. Anda Memerlukan 1 sk pewarna hijau/pasta pandan.
  6. Persiapkan 1 1/² cwn tepung naik sendiri.
  7. Silahkan kamu siapkan 1 /⁴ cwn susu cair.
  8. Kamu siapin 1 /⁴ cwn minyak.
  9. Kamu siapin #Bahan cheese leleh.
  10. Kamu butuh 250 gram cream cheese.
  11. Kamu butuh 200 ml susu cair.
  12. Siapkan juga 1 /² cwn susu pekat.

Takpe, sekarang ni saya tunaikan keinginan untuk buat Dari resepi ni juga anda boleh gubah menjadi kek keladi cheese leleh, kek coklat berhantu , kek pandan cheese dan sebagainya. Masukkan tepung dan baking powder dan mix sekejap tapi jangan lama. Kek cheese leleh yang boleh buat jualan. Dalam perisa vanilla tetapi ia juga boleh dibuat dengan perasa pandan atau oren.

Step by step cara memasak Kek pandan cheese Leleh

  1. Mix bahan bertanda * sehingga gebu. Lalu Masukkan tepung, bergantian dgn susu sehingga habis, masukkan minyak dan pasta pandan, kacau sebati.
  2. Tuang adunan dlm loyang, lalu kukus, (pengukus d panaskan dahulu) kukus selama 40 menit (api sederhana). Tutup dgn plastik agar air tak menitis. Bila kek dah masak biarkn hingga sejuk..
  3. Blend semua bahan cheese hingga sebati. Bila kek dah sejuk, boleh tuang ke atas kek dgn rata. Utnk hiasan boleh guna keju parut atau hancurkan lebihan kek, tabur dia atasnya..

Kek ini dibuat secara kukus dan anda tidak perlu risau tentang setting oven lagi. Actually bukan setakat kek je, kuih raya dan lauk pun ada juga tapi sebab saya minat kek so saya hanya kumpul resipi kek sahaja. Resepi Kek Cheese Meleleh - Resipi keju keju ini agak banyak suka dan pelbagai lagi bagaimana menjadikannya terlalu mudah dan mudah ditambah jika. Kek boleh pilih ya sama ada kek vanila blueberry, pandan, coklat, strawberry atau pun red velvet. Menerima tempahan untuk sebarang majlis sekitar rantau panjang dan pasir mas kelantan.

Begitulah pembahasan Kek pandan cheese Leleh terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek pandan cheese Lelehartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com