Kek buah kukus ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar berkaitan dengan Kek buah kukus yang bisa kalian jadikan contoh. Kami menghasilkan kek buah kukus yang lembab dan gebu teksturnya. Kami menyediakan kek buah kukus marvelous. Kek Buah Kukus memang sedap dan merupakan antara kek tradisional yang kekal popular hingga kini.

Kek buah kukus Semasa saya kecil, kami biasanya akan membakar kek untuk hidangan raya. Bila suami ita bagitau yang adik ita kata mak mertua ita teringin nak makan kek buah, ita terus lah mencari resepi kek buah yang sedap dari blog kawan-kawan. As Salam, Resepi Kek Buah Kukus Homemade Tradisional-Seronoknya saya rasa bila jumpa resepi kek buah kukus yang saya tengok paling best dan sedap hasilnya. kamu mampu memasak Kek buah kukus manfaatkan 13 bahan 3 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek buah kukus

  1. Sediakan juga Bahan A.
  2. Silahkan kamu siapkan 300 gram gula halus.
  3. Silahkan kamu persiapkan 250 gram mentega.
  4. Kamu perlu 500 gram mix fruit.
  5. Sobat juga memerlukan 50 ml air panas.
  6. Silahkan kamu persiapkan Bahan B.
  7. Kamu siapin 350 gram tepung gandum.
  8. Silahkan sobat siapkan 10 gram soda bicarbonat.
  9. Anda membutuhkan 3 gram cream of tartar.
  10. Anda membutuhkan 3 gram serbuk buah pala.
  11. Anda butuh C Bahan.
  12. Kamu membutuhkan 1 sudu teh esen vanilla.
  13. Kamu siapin 3 biji telur gred A.

Kek Buah Kukus Resepi Warisan turun temurun dari bonda tercinta.masih mengekalkan ciri-ciri tradisi kek.kek yang lembap.kek yang lembut.kek yang moist.kek kaya dengan buah-buahan. Anda mencari resepi kek buah kukus yang sedap? Kek buah kukus memang sangat disukai orang ramai kerana rasanya yang sedap dan juga memiliki aroma yang sangat wangi dan menyelerakan. Akhirnya, ada cara buat kek buah kukus ini di laman sosial kawan saya iaitu Puan Zaimah.

Step by step cara membuat Kek buah kukus

  1. Masak gula hingga perang masuk air panas senatikan jangan ade berketul2.Masuk mentega cairkn....padam api..
  2. Whis telur masuk dlm adunan tadi kacau sebati.Masuk tepung sikit demi sikit hingga hbis.Panaskn kukusan..Masuk dlm acuan kukus hingga masak 4 jam..siap.
  3. .

Terus saya minta Untuk resepi kek kukus lain , boleh cuba Step By Step Resepi Kek Mentega Kukus Yang. Brilio.net - Bolu kukus merupakan salah satu makanan basah khas Indonesia. Kue satu ini sangat mudah dibuat dan menggunakan bahan yang cukup sederhana. Bolu juga memiliki rasa yang cukup. Recipe adapted from: masam manis: KEK BUAH KUKUS.

Begitulah pembahasan Kek buah kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek buah kukuskonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com