Marble Butter Cake ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar mengenai Marble Butter Cake yang dapat sobat jadikan inspirasi.

Marble Butter Cake anda dapat memasak Marble Butter Cake pakai 12 bahan 7 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Marble Butter Cake

  1. Selain itu juga tambahkan 250 g buttercup.
  2. Siapkan juga 1 cawan gula.
  3. Kamu membutuhkan 1 sudu makan ovellete.
  4. Silahkan sobat siapkan 4 biji telur.
  5. Kamu perlu 2 cawan tepung gandum (di ayak).
  6. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu makan serbuk penaik.
  7. Sobat juga memerlukan 1 penutup esen vanilla.
  8. Selain itu juga tambahkan 1 penutup pewarna merah.
  9. Silahkan sobat siapkan 1 penutup pewarna hijau.
  10. Sediakan 4 sudu makan serbuk koko van Houten.
  11. Silahkan kamu siapkan 1 helai kertas minyak.
  12. Persiapkan 1 sudu minyak (untuk oleskan pada loyang).

Langkah cara membuat Marble Butter Cake

  1. Pukul butter bersama gula dan ovellete sehingga sebati menggunakan whisker. Kemudian masukkan telur satu per satu, pukul lagi sehingga kembang..
  2. Masukkan tepung yang telah diayak bersama serbuk penaik. Kacau rata adunan..
  3. Setelah sebati adunan, kacau lagi. Masukkan esen vanilla..
  4. Kacau lagi adunan sehingga menjadi gebu..
  5. Bahagikan kepada 4 bahagian. 1 bahagian dicampurkan dengan pewarna hijau. 1 bahagian dicampurkan dengan pewarna merah. 1 bahagian lagi dicampurkan dengan serbuk koko. 1 bahagian dibiarkan berwarna asal..
  6. Potongkan kertas minyak. Sapukan sedikit minyak di dalam loyang, kemudian letak kertas minyak di dalam loyang tersebut. Masukkan tepung tersebut berselang seli warnanya. Seterusnya hentakan perlahan sedikit loyang supaya adunan tadi padat. Lorekkan corak ikut kesukaan. Bakar pada suhu 170°c selama 40minit..
  7. Bila siap di bakar, sejukkan seketika, kemudian boleh keluarkan kek dengan mudah kerana terdapat lapisan kertas minyak. Potongkan mengikut saiz yang dikehendaki. Siap dihidangkan..

Begitulah pembahasan Marble Butter Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Marble Butter Cakekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com