Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar berkaitan dengan Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin yang bisa kamu jadikan contoh.

Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin kamu sanggup membuat Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin pakai 14 bahan 7 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin

  1. Sobat juga memerlukan Bahan Lapisan Hijau.
  2. Sobat juga memerlukan 5 biji telur.
  3. Anda Memerlukan 200 ml santan kotak (1 kotak).
  4. Silahkan kamu persiapkan 1/4 cwn Erythritol.
  5. Sediakan juga 1 sdt Cecair stevia.
  6. Anda perlu 1/2 sdt Vanilla.
  7. Kamu membutuhkan 8 helai Daun Pandan (kisar dgn air dan guna enapan).
  8. Kamu butuh 1 sdt garam.
  9. Anda butuh Lapisan Putih.
  10. Kamu perlu 200 ml Santan Kotak (1 kotak kecil).
  11. Anda perlu 1 sdt Agar-agar plain.
  12. Kamu butuh 1 cwn air.
  13. Selain itu juga tambahkan 1 sdt garam.
  14. Kamu butuh 1 helai daun Pandan.

Intruksi cara memasak Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin

  1. Panaskan air dalam periuk pengukus. Sementara menunggu air pengukus mendidih, pecahkan telur, pukul sekejap. Masukkan santan, erythritol, stevia dan garam. Kacau sehingga semuanya bercampur..
  2. Apa itu enapan Pandan? Air pandan yang telah ditapis, dibiarkan selama beberapa jam, akan kelihatan enapan berwarna hijau gelap. Buang air bahagian atas. Masukkan enapan dan vanilla ke dalam besen campuran tadi. Kacau sehingga sebati. Masukkan dalam bekas pengukus sehingga penuh 3/4 bekas. Kukus selama 20 minit..
  3. Sementara itu siapakan lapisan putih. Masukkan santan, agar-agar, air dan garam. Kacau sehingga bercampur. Simpulkan daun pandan dan masukkan dalam bekas periuk. Nyalakan api perlahan sehingga mendidih..
  4. Tuang ke atas bekas lapisan hijau tadi sehingga bahagian hijau tengelam. Teruskan kukus selama 7 minit lagi..
  5. Angkat, biarkan dalam suhu bilik sehingga sejuk dan kemudian di masukkan dalam peti sejuk. Sedap dihidang dalam keadaan sejuk..
  6. Tips: Selain kukus, boleh juga masak guna teknik water bath, yakni masak lapisan hijau dalam loyang kecil yang diletakkan dalam loyang besar berisi air. Bakar dalam oven 180. darjah selama 20 minit sebelum letak lapisan putih dan teruskan masak selama 10 minit lagi..
  7. .

Begitulah pembahasan Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Pandan Lailer Keto #superminteringinpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com