Kek butter selembut pondan ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar tentang Kek butter selembut pondan yang dapat sobat jadikan inspirasi. Rasanya tahun lepas saya buat kek coklat moist untuk dia. Buat surprise kek masa dia datang rumah. Kek Alunan Kasih Gebu Dan Lembut Sukatan Cawan Dan Gram

Kek butter selembut pondan Moist butter cake adalah sejenis kek yang sangat sedap dan senang di buat. Sesiapa sahaja yang minat 'baking', tentu. Kerana kek butter ni simple gila resepi dia dan sangat mudah untuk difahami. kamu mampu membuat Kek butter selembut pondan memakai 7 bahan 8 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek butter selembut pondan

  1. Anda membutuhkan 1 buku buttercup / 1 cawan marjerin.
  2. Sediakan 1 cawan gula pasir.
  3. Silahkan kamu persiapkan 4 biji telur.
  4. Sediakan juga 1 1/2 tepung gandum (diayak).
  5. Anda butuh 1 s.kecil esen vanilla.
  6. Siapkan juga 1 1/2 s.kecil baking powder (diayak).
  7. Silahkan sobat persiapkan 1 s. Besar susu manis (optional).

Setiap kali makan kek butter ni teringat arwah abah yang memang minat sangat dengan kek butter. Kek butter mak yang sedap dan berbau harum Arwah abah selalu request kek butter daripada mak terutamanya di pagi raya. Tiba tiba terasa sangat teringin untuk menikmati sekeping kek. Bila hasrat ini disuarakan, Juita membawa balik sekeping kek Red Velvet dari Kali ini saya meminta Juita menyediakan saya sebiji kek butter kerana inilah kek yang sebenarnya saya inginkan.

Step by step cara memasak Kek butter selembut pondan

  1. Mixerkan butter dan gula sampai sebati.
  2. Masukkan telur, sebiji demi sebiji dan gaul rata.
  3. Masuk tepung sedikit demi sedikit.
  4. Masukkan esen vanilla dan baking powder dan sebatikan sehingga yakin gebu.
  5. Sapu sikit loyang tu dngn butter supaya tak melekat sebelum bakar.
  6. Panaskan over 160C dlm 5 minit.
  7. Bakar dalam 1 jam - 1jam 15mnt (cucuk tengah kek pakai pisau atau lidi utk tngk kek dah masak ke belum).
  8. Keluar dan sejukkan seketika, dan hidang..

Kek mentega merupakan sejenis kek yang amat lazat dan boleh dipotong ketika masih panas. Namun, terdapat juga mereka yang lebih suka ianya disimpan beberapa hari sebelum dimakan. Ini kerana rasanya yang moist, berminyak dan keharuman menteganya telah sebati dengan tepung. Contact Kek Butter Gebu on Messenger. Resepi Kek Butter Marble Yang Paling Lembut, Gebu Dan Sedap ( Sukatan Cawan ) — Смотреть на imperiya.by.

Begitulah pembahasan Kek butter selembut pondan terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek butter selembut pondanpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com