Kek butter limau ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar mengenai Kek butter limau yang dapat Anda jadikan wawasan. Kek ini boleh dibakar atau dikukus. Kek Butter Pelangi I Rainbow Butter Cake Hey guys Arlida here back with another video! And today I tried to do a Kek Butter Pelangi !

Kek butter limau Namun, terdapat juga mereka yang lebih suka ianya disimpan beberapa hari sebelum dimakan. Pukul butter + gula + esen vanilla sehingga berkrim. Kek butter mak yang sedap dan berbau harum semerbak memang memikat selera semua orang. kamu dapat memasak Kek butter limau manfaatkan 8 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek butter limau

  1. Kamu membutuhkan 1/2 cawan butter.
  2. Selain itu juga tambahkan 1/2 cawan gula putih.
  3. Sediakan juga 2 biji telur.
  4. Persiapkan 1 sudu teh esen vanila.
  5. Sediakan 1 sudu teh baking powder.
  6. Sediakan 1/2 biji limau nipis.
  7. Anda Memerlukan 1 cawan tepung gandum.
  8. Selain itu juga tambahkan 1 sudu teh garam.

Arwah abah selalu request kek butter daripada mak terutamanya di pagi raya. Tiba tiba terasa sangat teringin untuk menikmati sekeping kek. Bila hasrat ini disuarakan, Juita membawa balik sekeping kek Red Velvet dari Secret Recipe. Rawat halus dengan rasa yang cerah.

Langkah cara membuat Kek butter limau

  1. Masukkan butter,gula kacau hingga kembang.
  2. Masukkan telur, kacau, masukkan esen vanila dan baking powder, tepung dan kacau sebati.
  3. Kemudian masukkan limau nipis, garam.. adjust rasa๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ๐Ÿ˜ฌ.
  4. Bakar dalam ketuhar selama 25 minit suhu 160 darjah celcius. Ikut ketuhar sendiri. Kalau boleh letak air bawah bekas kek tu ๐Ÿ˜ฌ supaya kek tu tak terlalu keras๐Ÿ˜Œ seperti kerasnya hati perempuan ๐Ÿ˜‚.

Tidak lama lagi ia akan menjadi masa untuk wangian limau. Semua pangsapuri dan rumah dipenuhi dengan buah-buahan yang cerah dan berair. Moist butter cake adalah sejenis kek yang sangat sedap dan senang di buat. Sesiapa sahaja yang minat 'baking', tentu ingin mencuba resepi yang ingin dikongsikan ini. Kek marjerin atau butter guna blender pun boleh jadi gebu!

Begitulah pembahasan Kek butter limau terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek butter limauartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com