PINKY STRAWBERRY 🍓🍓🍓Kek Cawan Mini Kukus ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar mengenai PINKY STRAWBERRY 🍓🍓🍓Kek Cawan Mini Kukus yang bisa Anda jadikan inspirasi.

PINKY STRAWBERRY 🍓🍓🍓Kek Cawan Mini Kukus anda dapat memasak PINKY STRAWBERRY 🍓🍓🍓Kek Cawan Mini Kukus pakai 12 bahan 14 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak PINKY STRAWBERRY 🍓🍓🍓Kek Cawan Mini Kukus

  1. Anda membutuhkan 140 gm Tepung serbaguna/Tepung kek.
  2. Selain itu juga tambahkan 1 sudu teh Serbuk penaik.
  3. Kamu membutuhkan 2 biji Telur.
  4. Kamu siapin 110 gm Gula aising.
  5. Kamu membutuhkan 90 ml Santan (Kara).
  6. Siapkan juga 1/2 sudu teh Esen vanila.
  7. Kamu siapin 1 sudu teh Pengemulsi (Ovalett).
  8. Persiapkan Secukup rasa Pewarna makanan merah jambu.
  9. Anda butuh Secukup rasa Pewarna makanan hijau.
  10. Silahkan sobat persiapkan Secukup rasa Cawan Kertas berukuran 6 cm.
  11. Silahkan kamu siapkan 👉 Untuk inti.
  12. Sobat juga memerlukan 150 gm Jem Strawberi.

Intruksi cara membuat PINKY STRAWBERRY 🍓🍓🍓Kek Cawan Mini Kukus

  1. Sediakan bahan-bahan.
  2. Masukkan cawan kertas ke dalam acuan kuih talam/acuan apam kukus. Ketepikan.
  3. Pukul telur dan gula tepung sehingga pucat dan mengembang.
  4. Ayak tepung serbaguna dan serbuk penaik. Ketepikan.
  5. Masukkan dan tepung yang telah diayak, dan santan secara bergilir-gilir ke dalam adunan telur sambil dikacau berterusan sehingga sebati.
  6. Masukkan esen vanilla dan emulsi, dan pukul adunan sehingga elastik dan mengembang.
  7. Masukkan 2 sudu besar adunan ke dalam plastik piping bag, ikatkan dan ketepikan. Masukkan 2 sudu besar adunan ke dalam mangkuk dan tambahkan beberapa titis pewarna hijau, gaul rata dan masukkan ke dalam plastik piping bag. Ketepikan.
  8. Tambahkan beberapa titis pewarna makan berwarna merah jambu/pink, ke dalam mangkuk adunan kemudian gaul sehingga sebati, dan masukkan ke dalam plastik piping bag, ikat dan ketepikan.
  9. Adunan sudah sedia.
  10. Masukkan sedikit adunan yang berwarna merah jambu ke dalam acuan, semburkan jem strawberi yang cukup dan tambahkan lagi adunan berwarna merah jambu sehingga penuh.
  11. Paipkan adunan berwarna hijau dan buatkan motif daun, mungkin kamu semua boleh buatkan motif daun yang lebih cantuk daripada saya 😊😊😊. Dan buatkan motif polkadot dengan adunan yang berwarna putih. Panaskan kukusan dan jangan lupa untuk balutkan penutupnya dengan kain, kukus kek span selama 15 minit dengan menggunakan api sederhana. Selepas masak keluarkan dan dinginkan.
  12. Taddaaaaa.....PINKY STRAWBERRY 🍓🍓🍓 Kek Cawan Mini Kukus sedia untuk dihidangkan.....
  13. 😋😋😋😋Nyam nyam nyam... yummy.....
  14. Cukup mudah kan cara membuatnya..

Begitulah pembahasan PINKY STRAWBERRY 🍓🍓🍓Kek Cawan Mini Kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul PINKY STRAWBERRY 🍓🍓🍓Kek Cawan Mini Kukusartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com