Nutella burnt cheese cake ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar mengenai Nutella burnt cheese cake yang bisa kalian jadikan ide.

Nutella burnt cheese cake kamu bisa memasak Nutella burnt cheese cake memakai 9 bahan 8 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Nutella burnt cheese cake

  1. Selain itu juga tambahkan 500 gram Creamcheese.
  2. Kamu perlu 250 ml Dairy Whip Cream.
  3. Sediakan juga 3 Biji Telur Gred A.
  4. Anda Memerlukan 1/2 cawan Gula Kastor.
  5. Persiapkan 1 tsp Esen Vanilla.
  6. Sediakan 2 tbsp Tepung Gandum - diayak.
  7. Persiapkan Nutella Mix.
  8. Sediakan juga 1/4 cawan Nutella.
  9. Kamu butuh 1/2 cawan Adunan cheese di atas.

Langkah cara membuat Nutella burnt cheese cake

  1. Sediakan bahan yang diperlukan.
  2. Mula-mula pukul sebati cream cheese bersama gula kastor sehingga kembang.Kemudian masukkan telur satu persatu.1 biji pukul dalam seminit,kemudian masukkan sebiji lagi.Pukul seminit lagi dan masukkan telur yang ke 3,seminit lagi.Kemudian masukkan Esen Vanilla,sebatikan..
  3. Campurkan Dairy Whip Cream,sebatikan.Masukkan tepung gandum yang telah diayak ke dalam adunan dan gaul rata..
  4. Tapis adunan bagi mendapatkan adunan yang halus.Ambil 1/2 cawan adunan cheese untuk dicampurkan bersama 1/4 cawan Nutella..
  5. Ambil loyang yang sudah di alas kertas minyak,masukkan adunan ke dalam loyang secara berselang seli.Hias ikut kreativiti anda..
  6. Setelah siap,buat hentakkan kecil sebentar bagi membuang gelembung udara di dalam adunan kek.Sekarang,adunan sedia untuk dibakar.Bakar pada suhu 200'C selama 40 minit..
  7. Tara....Nutella Burnt Cheese Cake sudah siap.Tapi....untuk dapatkan texture dan rasa yang lagi Ummph! saya sarankan simpan kek ini di dalam peti sejuk sekurang-kurangnya 4 jam terlebih dahulu..
  8. Sedia untuk dinikmati.Boleh ditabur snowing sugar atau taburan buah-buahan berries.Anda boleh skip step campuran Nutella bagi mendapatkan adunan kek yang biasa.Atau tukarkan Nutella kepada campuran lain seperti oreo,strawberry paste/peanut butter untuk mempelbagaikan rasanya.Selamat mencuba 😊.

Begitulah pembahasan Nutella burnt cheese cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Nutella burnt cheese cakepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com