Kek putih telur ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar berkaitan dengan Kek putih telur yang dapat kalian jadikan contoh. Lihat juga resep Rahasia Membuat Meringue Cookies Crispy, Tahan lama, Anti Gagal, Tanpa Spuit enak lainnya! See more ideas about Food, Food recipes and Cake.

Kek putih telur Telur juga membantu struktur dan kestabilan dalam adunan biskut dan kek. Ingat, apabila memukul putih telur, mulakan pada kelajuan perlahan terlebih dahulu dan tambah tahap kelajuan hingga adunan gebu dan ringan. Ramai yang buat kek dan biskut. fikir nak cepat je . sehingga . anda bisa memasak Kek putih telur manfaatkan 10 bahan 8 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek putih telur

  1. Silahkan sobat persiapkan 375 g putih telur.
  2. Kamu perlu 160 g gula pasir.
  3. Silahkan kamu persiapkan 1 sdt ovalete.
  4. Siapkan juga 175 g tepung gandum*.
  5. Kamu siapin 25 g susu tepung*.
  6. Anda butuh 40 g tepung jagung*.
  7. Kamu perlu 165 g mentega dicairkan.
  8. Siapkan juga 1 sdt esen vanila.
  9. Silahkan sobat persiapkan 1 sdb serbuk koko.
  10. Silahkan kamu persiapkan 1 sdb mocha paste.

Kuning telur pada puding, roti, donat, cookies membuat adonan jadi lembut makanya putih telur jadi semakin banyak karena tidak terpakai. Bolu Kukus Putih Telur Aku kongsikan resepi kek yang sangat mudah ni.jom semak!! Salam sejahtera semua sorry lambat masuk entry sebab MALAS.hehhe. Kek ni adalah resepi asalnya dari Kak Fida tapi desebabkan bahan- bahan kurang mencukupi maka Lydia olah la sendiri mengikut apa yang ada di rumah untu santapan minum petang ngan anak sister in law.

Langkah cara memasak Kek putih telur

  1. Ayak bahan yg bertanda* ketepikan.
  2. Putarkan putih telur,gula & ovalete sampai kembang pekat.
  3. Masukkan bahan²* yang sudah diayak tadi...putar perlahan...
  4. Masukkan esen vanila kacau dengan spatula....
  5. Akhir sekali masukkan mentega yang sudah dicairkan..kacau dengan spatula hingga sebati.
  6. Bahagi adunan kepada 3 bahagian. 1 plain. 2 koko. 3 mocha.
  7. Sapu loyang dengan butter..mulakan dengan plain kemudian warna koko & seterusnya mocha...lpstu ulang step sama sampai habis adunan...
  8. Bakar pada suhu 180*c selama 50 minit @ sehingga masak...sejukkan dulu baru potong.

Kek ni memang gebus, moist serta sedap. Sedapnya Kek Zebra Putih Telur ni atau tajuk asal dalam bahasa Indonesianya dipanggil Bolu Zebra Putih Telur. Jom cuba resipi perkongsian Mak Frida dari IG @fridajoincofee ni. Kegunaan telur untuk satu satu resipi boleh dianggap wajib. Bukan sekadar menyumbang kepada rasa dan tekstur produk pastri, malahan telur mempunyai fungsi yang lain seperti ejen emulsi, pengilat permukaan atas tart dan lain lain.

Begitulah pembahasan Kek putih telur terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek putih telurartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com