Kek Pisang mudah dan sedap ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next adalah gambar tentang Kek Pisang mudah dan sedap yang dapat sobat jadikan wawasan. #kekpisang #cookingideas Cara buat kek pisang step by step. mudah sangat,,, Thanks for watching this video. Do share your result after you try this recipe. Mudah mudahan kita semua dijauhi dari semua niat kejahatan dan sentiasa dilindungi Allah.

Kek Pisang mudah dan sedap Resepi Kek Pisang mudah dan sedap, Pisang kaya dengan potassium, sangat baik untuk mengurangkan tekanan darah tinggi dan mengawal otot. Bahan-Bahan Resepi Kek Pisang Cepat Siap (klik) pun sedap juga. (Bahan yang di ayak, pisang dan gula yang dah dilecek dan minyak) Pukul rata kesemuanya. (yang tak de mixer tuu, kacau aje pakai senduk sampai semuanya rata sebati). Resipi Kek Pisang Kukus yang mudah dan sedap ini telah dikongsi oleh saudara Dr. kamu mampu memasak Kek Pisang mudah dan sedap menggunakan 13 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Pisang mudah dan sedap

  1. Anda perlu Bahan A (diayak).
  2. Siapkan juga 2 cawan tepung naik sendiri.
  3. Sobat juga memerlukan 1/2 sk tepung penaik.
  4. Siapkan juga Bahan B (kisar).
  5. Silahkan kamu persiapkan 3 biji pisang berangan.
  6. Silahkan sobat siapkan 4 biji telur gred C.
  7. Silahkan kamu siapkan 1 cawan gula (boleh kurangkan).
  8. Anda membutuhkan 1/2 cawan minyak masak.
  9. Silahkan kamu persiapkan 1/2 sk garam.
  10. Siapkan juga Sedikit esen vanila (pilihan).
  11. Kamu membutuhkan Bahan hiasan / topping.
  12. Anda perlu Sebiji pisang (hiris nipis).
  13. Anda perlu Kismis.

Menariknya, resipi kek pisang kukus ini tidak menggunakan tepung, minyak, mentega dan gula. Resipi Kek Pisang homemade yang sangat sedap, mudah dan sesuai disediakan untuk santapan suami dan anak-anak. Jadi masa memasak mungkin sedikit berbeza. INFO CHEF: Boleh juga hiris nipis pisang dan letak di atas adunan kek sebelum dibakar. memang ramai penggemar kek pisang ini dan saya fikir hampir semua rakyat Malaysia pasti tahu apa itu kek pisang, mungkin kerana buah pisang mudah sangat resepi ni yang paling best, sedap lagi gebu dan bila anda ingin lagi sedap pisangnya harus betul-betul dah masak harum manis. jika anda.

Intruksi cara memasak Kek Pisang mudah dan sedap

  1. Campurkan bahan A & B. Kaup balikkan atau gaul dgn senduk sehinggan bahan sekata..
  2. Masukkan adunan ke dlam loyang yg telah disapu dengan marjerin. Tabur pisang dan kismis dia atas adunan..
  3. Bakar pada suhu 160 selama 25-30 minit. (Bergantung pada jenis oven).cucuk dgn lidi utk pastikan kek dah masak. Setelah masak, jangan terus dibuka pintu oven bagi mengelakkan kek terkejut. Rehatkan kek selama 10 minit baru boleh keluarkannya..
  4. #goldenapron2020.

Hari ni ita nak kongsikan kek pisang yang super senang nak buat, mudah dan ringkas dan rasanya yang sangat lembut dan sedap sangat. Tak perlukan mixer hanya guna blender aje anda akan dapatkan kek yang super sedap dan super lembut. Cara buat resepi kek mudah dan sedap sukatan cawan; Pukul telur di dalam bekas, sampai foamy. Masukkan gula dan pukul sehingga sebati. Mungkin juga termasuk buah-buahan dan sayur-sayuran bercampur contohnya, pisang, radishes merah, pandanus dan daun palma (pastikan untuk ditutup.

Begitulah pembahasan Kek Pisang mudah dan sedap terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Pisang mudah dan sedappostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com