Kek Pisang Lembut Gebu ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kek Pisang Lembut Gebu yang bisa kalian jadikan contoh. Kali ni saya nak kongsikan #resepi #kekpisang lembut dan gebu, yang sangat mudah disedikan. Kali ni Hafiz nak kongsi resepi mudah. Kek Pisang Blend Moist Gebu Sedap.

Kek Pisang Lembut Gebu Sejak akhir-akhir ini, memang ramai yang 'terjebak' dengan resepi kek pisang. Di Malaysia, kek pisang telah menjadi kegemaran semua golongan kerana rasanya yang lemak, lembut, dan tidak terlalu manis. Tips Membuat Bolu Kukus Pisang Lembut Mengembang. anda dapat membuat Kek Pisang Lembut Gebu gunakan 9 bahan 2 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Pisang Lembut Gebu

  1. Silahkan kamu siapkan 1 biji telur gred B.
  2. Anda perlu 1 cawan gula pasir.
  3. Kamu siapin 1 cawan minyak masak.
  4. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan pisang lenyek.
  5. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu soda bikarbonat.
  6. Selain itu juga tambahkan 1 sudu baking powder.
  7. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu ovelatte.
  8. Kamu perlu 1 penutup botol esen vanila.
  9. Kamu siapin 1 1/2 cawan tepung gandum.

Jenis pisang lain sebenarnya juga bisa digunakan dalam cara membuat kue bolu pisang ini, tetapi hasilnya nanti tidak selembut menggunakan kedua jenis pisang diatas. Assalamualaikum semua Anda semua peminat kek pisang? Ita memang sangat minat dan suka dengan kek pisang, baunya yang harum dan rasanya yang lembut memang membuatkan bila makan, ita akan makan tanpa henti. Selalunya kek pisang ni susah sikit nak jadi.

Langkah cara memasak Kek Pisang Lembut Gebu

  1. Blender semua bahan..
  2. Tuang ke dlm loyang yg siap dsapu mnyk masak. Bakar suhu 220°c api atas bawah selama 30mnit. Suhu 190°c bahagian atas shaja selama 5mnit. Siap utk dhidangkn..

Bergantung pada jenis pisang yang kita guna. Tak semua jenis pisang sesuai untuk buat kek. Kalau salah jenis pisang dan salah cara buatnya kek pisang ni selalu jadi mampat. Tapi resepi yang ni senang sangat dan insya Allah jadi gebu dan lembut. Kek pisang ni kalau makan berkali pun tidak pernah menjemukan.

Begitulah pembahasan Kek Pisang Lembut Gebu terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Pisang Lembut Gebupostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com