Kek Leleh Milo Kukus ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar tentang Kek Leleh Milo Kukus yang dapat Anda jadikan ide. Bila asyik tengok youtube orang duk masak². Kita pun terjebak lah nak cuba.lagi sekali laki masuk dapur.jangan lupa subscribe. Waktu² sekarang ni memang ulang alik ke dapur je lah kan.

Kek Leleh Milo Kukus Kukus adunan sehingga masak diatas api yang sederhana. Hari ni saya nak buat kek milo kukus pulak. Kek yang pernah menjadi viral sebelum ni tapi resepi yang saya buat ni bukan resepi viral. kamu sanggup membuat Kek Leleh Milo Kukus manfaatkan 17 bahan 7 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Leleh Milo Kukus

  1. Persiapkan 1 cawan milo.
  2. Anda Memerlukan 1 cawan gula kaster.
  3. Kamu membutuhkan 1 cawan minyak jagung/masak.
  4. Selain itu juga tambahkan 1 cawan air panas.
  5. Sediakan juga 2 cawan tepung gandum.
  6. Kamu butuh 1 sdk baking powder.
  7. Kamu perlu 1 sdk soda bicarbonat.
  8. Silahkan sobat persiapkan 1 sdk esen vanilla.
  9. Sobat juga memerlukan 3 biji telor.
  10. Silahkan kamu persiapkan 3/4 cawan susu pekat manis.
  11. Anda perlu Sedikit coklat urai (utk hiasan).
  12. Sediakan juga Bahan utk Topping.
  13. Selain itu juga tambahkan 1/2 cawan milo.
  14. Anda Memerlukan 1/2 cawan serbuk koko.
  15. Kamu membutuhkan 3 sudu air panas.
  16. Silahkan kamu persiapkan 2 sudu mentega.
  17. Siapkan juga 1/2 cawan susu pekat manis.

Food delivery service. kami sedia untuk menerima tempahan kek coklat leleh sesuai doorgift. Majlis Nikah/kahwin Majlis Tunang Majlis Aqiqah Majlis Korporat Doa Selamat Jamuan Raya Stok Kedai Runcit. Cara membuat resipi untuk mangkuk milo kukus: Resepi Kek Milo Kukus Sukatan Cawan. Di samping itu, resipi milo lembu ni mempunyai rasa yang sangat baik dan anda semua mesti cuba kek kek milo ini.

Step by step cara memasak Kek Leleh Milo Kukus

  1. Satukan milo,gula,susu pekat,minyak dan air panas di dalam periuk dan masakkan sehingga sebati. Ketepikan..
  2. Ayak tepung gandum bersama soda bicarbonat & serbuk penaik..
  3. Pukul telor bersama esen vanilla sehingga kembang..
  4. Masukkan adunan milo tadi ke dalam telor. Pukul sehingga sebati..
  5. Masukkan pula tepung gandum yg telah diayak bersama soda bicarbonat & serbuk penaik. Gaul sehingga sebati..
  6. Kukus lebih kurang sejam sehingga kek masak..
  7. Utk Topping : Masukkan kesemua bahan ke dalam bekas. Masak double boil sehingga sebati & pekat. Tuang ke atas kek yg telah masak..

Resipi milo kukus ini mempunyai pelbagai resipi, terdapat preskripsi milo kukus dan. Kredit resipi: Mia Mie Link: https. Kek Coklat Kukus merupakan antara kek coklat yang paling digemari ramai. Mungkin kerana rasa"moist" nya kesan dikukus, rasa coklat cair yang bertamu dimulut atau memang sebab namanya yang sudah pasti menjadi kegemaran ramai. Pandan cukup sinonim dengan masakan masyarakat Melayu.

Begitulah pembahasan Kek Leleh Milo Kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Leleh Milo Kukuspostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com