Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar tentang Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer yang bisa kalian jadikan contoh. Tapi itulah sebenarnya kek Victoria Sandwich, keknya memang padat. kalau anda pergi luar negara pun dan kalau anda pernah lah cuba kek mereka. anda akan rasa yang kek mereka biasanya memang agak padat dan keras. bukan itu aje. rasanya juga amat manis. kalau orang kita yang sukakan. Boleh cuba resipi kek kukus yang ada rasa masam manis sedap. Adunan kek gebu warna-warni yang dilapiskan asam masam yang menarik mata.yang memandang..

Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer Cara Cara Menyediakan Resepi Kek Lapis Sarawak. Pukul kesemua Bahan A sehingga kembang dengan kelajuan yang maksima. All time favorite in every branch of Mira Cake House. anda dapat memasak Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer memanfaatkan 9 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer

  1. Anda membutuhkan Buttercup 1 Cup.
  2. Kamu membutuhkan Gula halus/kastor 3/4 cup.
  3. Silahkan sobat persiapkan Haw Flakes @ Asam Manis 2 pek.
  4. Sobat juga memerlukan Biskut Marrie 2 Cup (hancurkan).
  5. Selain itu juga tambahkan Telur 5 Biji Gred A.
  6. Kamu siapin Baking Powder 1sk.
  7. Anda membutuhkan Pewarna Terpulang Color x 2 color.
  8. Anda perlu Esen Vanila 1sb.
  9. Anda butuh Susu pekat 2 sb.

Warna hijau dan kuning dilapis dengan masam manis (Haw flack) menghasilkan kek kegemaran ramai. Rasa masam manis akan terasa setiap kali makan kek ini. Kek yang paling laris di setiap cawangan Mira Cake house. Bahan-bahan yang digunakan untuk membuat kek lapis masam manis dan cara memasak kek lapis sehingga siap untuk dimakan.

Intruksi cara membuat Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer

  1. Mixer buttercup + gula hingga kembang berwarna putih. Kemudian masukkan telur. Pecah kan telur terlebih dahulu. Masukkan 1 per satu.
  2. Hancurkan biskut marrie guna blender kasar atau drymill hingga dapat kuantiti serbuk marrie 2 cup. Kemudian campurkan sekali dengan adunan butter gula dan telur tadi.
  3. Putar lagi. Masukkan esen vanila, baking powder, susu pekat. Dah sebati bahagikan acuan menjadi 2 bahagian. Bahagikan mengikut color. Saya buat 1 hijau dan 1 lemon yellow.
  4. Sementara tu standby loyang, mulakan lapisan pertama, bakar guna AF selama 5 min untuk setiap lapisan. Lapisan pertama bakar 5 minit kemudian keluarkan susunkan haw flakes. Ulangi hingga hapis melapis. Guna suhu 160 untuk 5 min setiap lapisan. Ulangi hingga habis. Lapisan terakhir bakar lagi sekali suhu 120 untuk 20 minit guna air fryer..
  5. Selamat mencuba ❤️.

Resepi yg biasa saya gunakan untuk membuat kek lapis sarawak. Pemilihan warna, saya ambil ilham daripada blog Dayang. Aneka Kek Lapis Sarawak, Mufin, Tart, Biskut dan Masakan. Resipi Kek Cawan Resipi Pencuci Mulut. Pandan Gula Melaka Cup Cake dengan Italian Frosting yang sedap! - masam manis.

Begitulah pembahasan Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryerpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com