Kek coklat moist ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek coklat moist yang dapat Anda jadikan contoh. Untuk TEMPAHAN Tepung Kek Coklat Moist Sila PM Admin :) WhatsApp. kek coklat kukus moist yang sedap dan sedang elok rasanya. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini.

Kek coklat moist Tips* Aku suka doublekan sukatan untuk sos ni sebab nak jadikkan supper moist lagik kek tu huhu pastu lebihan tu leh je guna untuk letak atas ais. rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt Hari ini kami akan berkongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan mendapat. Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. kamu dapat membuat Kek coklat moist mengfungsikan 21 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek coklat moist

  1. Anda butuh Bahan A.
  2. Persiapkan 1 1/2 cawan tepung gandum.
  3. Silahkan sobat persiapkan 1 cawan serbuk cocoa.
  4. Persiapkan 1 sudu teh soda bikarbonat.
  5. Silahkan sobat siapkan 1 sudu teh baking powder.
  6. Kamu perlu Bahan B.
  7. Anda Memerlukan 1 cawan susu cair.
  8. Anda perlu 1/2 cawan susu pekat manis.
  9. Persiapkan 1 cawan gula castor.
  10. Sediakan 1 cawan minyak jagung.
  11. Kamu perlu Bahan C.
  12. Sediakan 4 Biji telur gred A.
  13. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu teh esen vanilla.
  14. Anda butuh Bahan Chocolate ganache.
  15. Silahkan sobat persiapkan 300 g coklat masakkan*.
  16. Sediakan 200 ml whipping cream*.
  17. Silahkan sobat persiapkan 2 sudu besar butter*.
  18. Anda membutuhkan 2 sudu makan susu pekat manis*.
  19. Kamu membutuhkan 3 sudu besar gelatin.
  20. Kamu butuh 1/2 cawan air panas.
  21. Kamu perlu 1 botol kecil coklat rice (untuk hiasan).

Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni. Categories Kek Tags Kek Coklat Moist. As'salamualaikum dan Salam Sejahtera … Macam-macam resepi kek coklat ada. Dari yang kukus, moist, bakar dan tak lupa juga yang tak menjadi pun pernah!

Step by step cara memasak Kek coklat moist

  1. Gaulkan rata semua bahan A dalam satu bekas(ayakkan) Masakkan semua bahan B dengan api sederhana hingga sebati..
  2. Pukul bahan C sehingga kembang dan bebuih. Masukkan bahan B ke dalam bahan C dan kacau sebati..
  3. Akhir sekali masukkan bahan A ke dalam sebatian B dan C. Letakkan dalam loyang 8x8 dan kukus selama 45 ke 50 minit.Kalau bekas kecil 30minit.
  4. Masukkan bahan bertanda * kedalam bekas plastik yg boleh dipanaskan dalm microwave.Panaskan selama 5 minit. Sementara tu masukkan gelatin kedalam air panas. Kacau sebati. Keluarkan bahan yg dipanaskan tadi kacau dan masukkan gelatin. Sejukkan sebelum di tuangkan atas kek. Taburkan coklat rice. Siap.
  5. Boleh simpan dalam peti dahulu. Ataupun boleh je makan terus 😋😍👌.

Get notified when Resepi Kek Coklat Moist is updated. Resepi Kek Coklat Moist, resepi yang pasti menjadi kegemaran keluarga anda, sesuai untuk dihidangkan pada majlis harijadi dan dihari raya. Kek coklat moist merupakan antara kek kegemaran ramai kerana ia tidak jemu dan muak untuk dinikmati. Ia cukup enak jIka dimakan ketika masih panas. Ramuan Tepung Kek Coklat Extra Moist: Tepung Gula Serbuk Koko Serbuk Penaik.

Begitulah pembahasan Kek coklat moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek coklat moistartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com