Eggless Mini Marble Cake tanpa menggunakan mixer ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar tentang Eggless Mini Marble Cake tanpa menggunakan mixer yang dapat kalian jadikan contoh.

Eggless Mini Marble Cake tanpa menggunakan mixer kamu dapat memasak Eggless Mini Marble Cake tanpa menggunakan mixer menggunakan 7 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Eggless Mini Marble Cake tanpa menggunakan mixer

  1. Silahkan sobat siapkan 2/3 cawan butter tanpa garam.
  2. Silahkan kamu siapkan 2 1/4 cawan tepung naik sendiri.
  3. Siapkan juga 2 cawan gula perang.
  4. Anda perlu 2 cawan air panas.
  5. Kamu butuh 1/2 sudu kecil garam.
  6. Silahkan kamu persiapkan 2 sudu kecil esen vanilla.
  7. Sobat juga memerlukan 2-3 sudu kecil emelco coklat.

Step by step cara memasak Eggless Mini Marble Cake tanpa menggunakan mixer

  1. Cairkan butter bersama gula perang. Kacau sehingga sebati dan gula cair..
  2. Masukkan tepung, esen vanilla dan air panas. Gaul sehingga menjadi aduanan yang sempurna. Tambahkan sedikit garam jika suka..
  3. Asingkan adunana kepada dua bahagian. Satu bahagian di letakan emulco coklat..
  4. Gaul aduanan coklat tadi sehingga rata. Loyang mini di sapukan dengan butter supaya ia tidak melekat. Tuang adunan berselang dengan adunan biasa dengan adunana coklat..
  5. Hasil selepas di tuang ke dalam adunan. Bakar pada suhu 180 darjah selama 20-25 minit. Sehingga kek masak. Sejukkan dan sedia utk di makan..
  6. Sejukkan dan sedia di makan. Sesuai utk kudapan anak-anak di waktu petang atau utk bekalan di sekolah..

Begitulah pembahasan Eggless Mini Marble Cake tanpa menggunakan mixer terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Eggless Mini Marble Cake tanpa menggunakan mixerartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com