Burnt Peanut Cheese Cake ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar seputar Burnt Peanut Cheese Cake yang dapat kamu jadikan ide.

Burnt Peanut Cheese Cake anda mampu memasak Burnt Peanut Cheese Cake gunakan 8 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Burnt Peanut Cheese Cake

  1. Sediakan 500 gm tartura cream cheese.
  2. Anda membutuhkan 1 cup whipping cream.
  3. Kamu siapin 2 bijik telur gred A.
  4. Anda membutuhkan 1 sk Garam.
  5. Kamu siapin 1 cawan gula melaka (Parut).
  6. Sediakan juga 2 sudu besar Peanut Butter.
  7. Kamu siapin 1 sb Almond Flour.
  8. Kamu butuh 1 sk Esen Vanila.

Intruksi cara membuat Burnt Peanut Cheese Cake

  1. Putar Cream Cheese dalam kelajuan yang kecil. Lepas tu masukkan gula melaka (parut) dan putar masukkan Garam dan esen vanila.
  2. Bila dah mixer masukkan telur satu persatu. Lepastu masukkan Whipping cream masa tgh mixer tu. Putaran tu slow je. Masukkan Almond flour dan Putar balik..
  3. Panaskan oven 200’c, Lapikan kertas minyak loyang size 7. Masukkan sikit letak peanut butter tu dkt tengah (kalau nak putar masa akhir pn boleh tapi saya taknak rasa campur) dalam loyang (saya buat ni ada lebih 2 cawan kecik lebih) masukkan dalam oven selama 30-40 min. biarkan 5 min dalam oven seketika. Keluarkan dan sejukkan selama 1 jam dalam Peti Sejuk (orang cakap lagi lama lagi sedap) tapi saya tak sabo nak rasa..
  4. .

Begitulah pembahasan Burnt Peanut Cheese Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Burnt Peanut Cheese Cakepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com