Kek Sarang Bersemut ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar seputar Kek Sarang Bersemut yang bisa kamu jadikan contoh.

Kek Sarang Bersemut anda sanggup memasak Kek Sarang Bersemut manfaatkan 8 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Sarang Bersemut

  1. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan gula.
  2. Anda Memerlukan 1 cawan air panas.
  3. Kamu siapin 1 cawan susu pekat.
  4. Anda Memerlukan 1 cawan tepung gandum.
  5. Siapkan juga 2 sudu besar butter saya guna anchor.
  6. Silahkan sobat persiapkan 2 sudu teh soda.
  7. Silahkan sobat siapkan 4 biji telur.
  8. Selain itu juga tambahkan 1 sudu teh vanilla.

Step by step cara memasak Kek Sarang Bersemut

  1. Cairkan gula diatas api sederhana. Kacau perlahan supaya sebati. Setelah cair, masukkan air sedikit demi sedikit dan kacau sehingga larut. Setelah gula dan air larut, masukkan butter dan kacau sehingga cair dan sebati. Tutup api..
  2. Putarkan telur Bersama vanilla essence selama 3 minit. Tidak perlu gebu. Kerana boleh mengakibatkan kek kering. Masukkan susu pekat. Mix sebati..
  3. Masukkan bahan kering, tepung gandum, baking soda dan baking powder. Kaup sahaja tidak perlu putar. Kemudian masukkan air gula tadi dan kaup sebati sahaja..
  4. Tapis adunan dan masukkan ke dalam kek tray bulat bersaiz 7". Gris tray dengan minyak dan lapikkan baking paper supaya mudah dikeluarkan. Kemudian bakar selama 50 minit dengan suhu 150 darjah. Setelah siap, biarkan sejuk dan keluarkan dari tray..

Begitulah pembahasan Kek Sarang Bersemut terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Sarang Bersemutkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com