Kek Marble huru-hara ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar mengenai Kek Marble huru-hara yang bisa Anda jadikan contoh.

Kek Marble huru-hara anda mampu membuat Kek Marble huru-hara manfaatkan 12 bahan 6 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble huru-hara

  1. Silahkan kamu persiapkan Bahan A.
  2. Anda membutuhkan 300 gm butter.
  3. Kamu siapin Sedikit esen vanilla.
  4. Kamu siapin 2 sdb susu pekat.
  5. Anda membutuhkan Bahan B.
  6. Kamu membutuhkan 5 biji telur Grade A.
  7. Persiapkan 1 sdb sponge cake gel.
  8. Sediakan juga 240 gm gula castor.
  9. Kamu perlu C Bahan.
  10. Kamu butuh 290 gm top flour.
  11. Silahkan sobat siapkan 1 sdt baking powder.
  12. Persiapkan 3/4 pewarna.

Intruksi cara membuat Kek Marble huru-hara

  1. Siapkan bahan-bahannya dan panaskan oven 180 digree..
  2. Letakkan semua Bahan A ke dalam mangkuk. Adun dengan kelajuan tertinggi selama 6 minit sehingga butter menjadi tebal dan putih- ketepikan..
  3. Masukkan Bahan B. Adun dengan kelajuan tertinggi selama 6 minit. Lepas itu turunkan kelajuannya ke tahap paling rendah, tuangkan Bahan C, adun selama 30 saat..
  4. Tukar beater K. Campurkan adunan butter, adun dengan kelajuan paling rendah selama 3 minit, sehingga semua bahan sebati. Bahagikan 4 bahagian dan letakkan 4 warna..
  5. Ambil acuan, letakkan warna berselang-seli sampai habis.Bakar selama 40-45 minit..
  6. Setelah kek itu sejuk, boleh dihidangkan. Selamat Mencuba!.

Begitulah pembahasan Kek Marble huru-hara terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marble huru-haraartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com