Muffin pisang coklat ~Selain daripada resepi kek dan biskut yang boleh anda buat di rumah untuk hidangan keluarga, resepi muffin coklat pun boleh ditambah dalam senarai tunggu resepi yang akan dicuba tau. Kalau sebut muffin , mesti terbayang muffin coklat, muffin pisang , muffin vanilla dan sebagainya. Resep Muffin Pisang / Banana Muffin. Memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar tentang Muffin pisang coklat yang dapat kamu jadikan inspirasi.

Muffin pisang coklat Kalau tak ada coklat chip dan badam pun still boleh gunakan resepi ni untuk buat muffin pisang biasa. Cuma coklat chip dengan badam tu menambahkan kesedapan rasa muffin pisang ni. Untuk resepi coklat chip tanpa mixer, anda boleh ke link di bawah ini. anda bisa memasak Muffin pisang coklat gunakan 11 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Muffin pisang coklat

  1. Kamu membutuhkan 3 buah pisang ambon.
  2. Selain itu juga tambahkan 250 gram tepung terigu.
  3. Anda perlu 200 gram gula pasir.
  4. Silahkan sobat persiapkan 200 ml minyak makan.
  5. Kamu membutuhkan 2 butir telor ayam.
  6. Selain itu juga tambahkan 1 sdt baking powder.
  7. Silahkan kamu siapkan 150 grm coklat bubuk.
  8. Anda membutuhkan 2 sachet skm warna coklat.
  9. Kamu siapin 2 sendok makan mentega cair.
  10. Persiapkan 10 pcs cup case.
  11. Kamu siapin Chocochip untuk topping.

BACA DI LINK BARU : Resepi Muffin Coklat Chip Tanpa Mixer. Untuk kali ini, resep muffin coklat yang akan kita buat juga sangat mudah sekali cara pembuatannya. Kalau ada pisang yang dah ranum tu. bolehlah cuba resepi mudah ni ye. Kali ni muffin tak gunakan langsung susu segar. tapi tetap sedap di tekak kami..

Intruksi cara memasak Muffin pisang coklat

  1. Siapkan wadah,lumetkan pisang ambon dengan sendok garpu.
  2. Kocok telor,gula pasir sampai gula larut dengan mixer,lalu masukan tepung terigu,aduk sampi rata.
  3. Masukan susu skm,baking powder dan coklat bubuk aduk lgi sampai rata,lalu masukan mentega yg sudah di cairkan.
  4. Tuang ke dalam cup case secukupnya beri taburan chocochips lalu panggang dengan api sedang.
  5. Tes tusuk,bila adonan tidak menempel berarti sudah matang,lalu angkat dan sanjikan.

Jadi saya kongsikan resepi muffin coklat yang simple ni. Mudah untuk kita buat untuk anak-anak yang suka makan kek. Boleh jugak buat hidangan masa raya nanti. Hehe… Muffin ni kalau nak sedap guna la coklat yang berkualiti. Dan jangan terlebih bakar untuk mengelakkan muffin menjadi terlalu kering.

Begitulah pembahasan Muffin pisang coklat terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain, atau bisa juga menandai halaman website ini,postingan ini dikelompokkan ke dalam kategori Muffin pisang coklat.